Een klein momentje a.u.b.
search

Mark Habets Habets Herenmode

“Bij Habets herenmode weet je zeker dat je stijlvol de deur uitloopt. Trots dat ik Dordtse maar ook mannen uit de Drechtsteden en zelfs ver daarbuiten mag inspireren op modegebied en zij duurzame keuzes maken.”

Wie: Mark Habets, eigenaar
Wat: kledingwinkel met luxury modemerken
Waar: Vriesestraat 37

Met een combinatie van exclusieve Nederlandse en Italiaanse modemerken en een winkel om door een ringetje te halen is Habets herenmode een aanwinst voor de stad. Mark Habets opende de winkel in 2015 en laat zien hoe de eigentijdse, modebewuste man zich vandaag de dag kleedt. Een geweldige winkel voor de man die weet wat hij wil, want bij Habets slaagt hij zeker! Habets is een veelvoorkomende Limburgse naam die door
Habets herenmode ook steeds bekender wordt in Dordrecht.

Oog voor stijl
Mark verhuisde op zeer jonge leeftijd naar Dordrecht en werkte naast zijn studies Grafisch Management en later HBO Communicatie in de modebranche. Daar ontwikkelde hij zijn gevoel voor stijl en leerde de eerste kneepjes van het vak. Na zijn afstuderen waren er weinig banen beschikbaar in de reclame branche, wat Mark deed besluiten om langer in de modebranche werkzaam te blijven. Dat bleek een schot in de roos, want na verschillende (regio) management functies bij o.a. MEXX, HUGO BOSS en De Bijenkorf stond de volgende uitdaging voor hem klaar. Hij nam het huurcontract van Arien van Pelt over en ging de uitdaging van een eigen onderneming aan. Dat werd Habets Herenmode. Voor zijn onderneming heeft hij bewust gekozen voor een assortiment van exclusieve Nederlandse en Italiaanse modemerken die op authentieke wijze en veelal zonder schadelijke verfbaden worden geproduceerd. Fast fashion past nu eenmaal niet bij Habets.

Producten met een verhaal
Mark ervaart dat de kledingindustrie verandert en dat klanten willen weten waar en hoe de producten worden gemaakt. Duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Daarnaast vindt hij het heel erg leuk om te kunnen
vertellen hoe het product wordt gemaakt en hoe het ontwerp tot stand is gekomen. “Kijk bijvoorbeeld naar de CP Company jas die we in de collectie hebben. De jas heeft een zogenaamde ‘watch finder’ en is geïnspireerd op de jas die vroeger werd gedragen door de coureurs van de Mille Miglia race van Brescia naar Rome die in Italië worden gehouden. Dat is toch geweldig om te delen!”

Oud en nieuw met een snufje Dordt
In tegenstelling tot de moderne en eigentijdse kledingcollectie, heeft Mark voor de inrichting van de winkel gekozen voor een nostalgische tegenhanger. Een authentieke platenspeler, een oude kolenlamp en een
prachtig schilderij met uitzicht op Dordt. De vintage spullen vond Mark tijdens een tocht door Dordrecht en andere steden in Nederland en geven de winkel klasse en stijl. Daarnaast weerspiegelt het de persoonlijkheid van de chauvinistische Mark. “Ik ben trots op Nederland en op Dordrecht. Er is zoveel moois te zien! Verderop in de straat zit bijvoorbeeld de Trinitatiskapel. “Het mooiste gebouw van de Vriesestraat als je het mij vraagt! Ik ging er vroeger al samen met mijn moeder naartoe als er Surinaamse diensten werden gehouden en het is ook de kerk waar Vincent van Gogh kerkdiensten bijwoonde. En op Koningsdag hangt bij mij als eerste de vlag uit en het is natuurlijk geen toeval dat de kleur oranje in ons logo terug te vinden is”, vertelt Mark met een brede glimlach.

Persoonlijk en klantgericht
Wat Habets Habets maakt is de persoonlijke en servicegerichte aanpak van Mark. Hij kent zijn klanten, is behulpzaam, geeft eerlijk advies en steekt zelf de handen uit de mouwen om er voor te zorgen dat de winkel
en entree er stralend uit zien. Daarnaast beschikt Habets over een bezorg- en vermaakservice en komt Mark geregeld bij klanten thuis voor een kledingkast analyse. De klanten van Habets komen vooral uit de
Drechtsteden, maar ook van daarbuiten. “Iedere tevreden klant geeft mij een blij gevoel en het is zo leuk om te horen hoe mensen hier terecht zijn gekomen. Klanten brengen altijd bijzondere verhalen mee.”

Dordtse trendsetters
Hoewel de Dordtenaar er niet om bekend staat, ziet Mark zeker trendsetters. “In grote steden zie je dat vaak terug in het zichtbaar dragen van bekende grote merken, maar de Dordtse man heeft een andere stijl. Hij gaat veel meer voor kwaliteit en niche producten.” De Habets man omschrijft Mark als een modebewuste man. Hij gaat voor comfort en kwaliteit, heeft smaak, is eigenzinnig en mocht zijn vrouw of partner het niet mooi vinden dan is er toch een kans dat hij het artikel aanschaft, want hij weet wat hij wil!

Beter een goede buur…
In de afgelopen jaren heeft Mark veel samengewerkt met andere Dordtse ondernemers, zoals Bellevue, Two Stories en Imbarcazione Barone. En ook met de buren van Van Pelt Kappers, de Vergulde Lampet en Pizzeria Portobello. “We hebben op zondag regelmatig een mini catering van onze buurtjes in de winkel.” Samen met zijn vriendin Sonita verzorgt hij in de weekenden de ultieme Shopping-Experience. Ouders die met hun kinderen langskomen voorziet zij van alle aandacht en geduld. Tenslotte kan er daardoor rustig worden gewinkeld. Zij is vanaf het begin een steun en toeverlaat en heeft ook meer dan 17 jaar ervaring in de Mode waardoor zij samen ieder seizoen weer voor een verrassende inkoop zorgen. Mark gelooft in samenwerkingen en dat ondernemers elkaar in Dordrecht versterken. “Sinds kort hebben we ook een leuke samenwerking met Van der Valk Dordrecht. Natuurlijk ben je in je eigen branche en segment soms ook concurrenten van elkaar, maar zolang je een eigen smaak en visie hebt en niemand elkaar gaat kopiëren versterk je elkaar juist. Door een goede variatie aan herenmode, in verschillende stijlen, zorgen we met elkaar voor een goed winkelaanbod in de stad.’’

Kansen
Op vrijdagavond ziet Mark op straat jeugd in de stad, zij kleden zich op jonge leeftijd al heel modieus. Hij vindt het dan ook jammer dat er voor hen niet echt een leuke plek is om naar toe te gaan. Van hem mag Dordrecht dan ook wel wat meer lef tonen. Een nieuwe uitgaansgelegenheid tussen Khotinsky en Villa Augustus, een nieuw stadion voor FC Dordt met retail eromheen en de woonboulevard uitbreiden met retail en een XL supermarkt. “Dordt heeft de ambitie om groter te willen zijn. Dit zijn mooie kansen om dat waar te maken”, aldus Mark.

Dromen
Mark is een realistische ondernemer en heeft mooie dromen voor de toekomst. Binnenkort reist hij naar Italië voor een bezoek aan de Pitti Uomo in Florence, de meest toonaangevende Italiaanse modebeurs in de wereld en een kort bezoek aan Milaan, om daar nieuwe collecties te bewonderen. Daarnaast staat het ontwerpen van een eigen Habets product nog op zijn verlanglijstje. “Mijn droom is om dit product dan op exclusieve plekken te verkopen, bijvoorbeeld bij een toonaangevend warenhuis.” Ook droomt hij over het openen van een tweede winkel, bijvoorbeeld in Den Bosch of Maastricht. Maar het zijn allemaal nog ideeën. Een ding weet Mark zeker: Habets herenmode blijft hoe dan ook gevestigd in Dordrecht. Daar wil hij nooit meer weg!

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url
Related Posts