Een klein momentje a.u.b.
search

Kees en Yvonne Bahlmann mode

‘Met een verrassend en veelzijdig mode-aanbod en persoonlijke aandacht zorgen wij op de Voorstraat dat de modebewuste vrouw mooi en helemaal happy de deur uit loopt.’ 

Wie: Kees en Yvonne
Wat: Bahlmann Mode
Waar: Voorstraat 352

De modebewuste vrouw tussen de 30 en 90 jaar zal deze zaak zeker weten kennen! Met ruim 70 merken, volop keus en persoonlijke aandacht is Bahlmann Mode een begrip in Dordrecht en omstreken.

Familiebedrijf
De vertrouwde gezichten bij de modezaak zijn die van broer en zus, Kees en Yvonne van Buchem. Zij laten zien hoe belangrijk het is om te blijven vernieuwen en verbeteren. Niet alleen voor een gezond financieel plaatje van de onderneming, maar vooral om de winkel steeds nog leuker te maken voor de klant. “We hebben veel vaste klanten en doordat we inmiddels zo’n verscheidenheid aan merken hebben, gaat niemand bij ons met hetzelfde setje de deur uit”, vertelt Yvonne.

Duitse roots
Bahlmann is van oorsprong een Duits familiebedrijf waar eind 19e eeuw stoffen, garen en knopen werden verkocht. Omdat de zaken goed gingen werden er verschillende filialen in Nederland geopend en zo kwam het dat de opa van Kees en Yvonne de filiaalhouder werd van de locatie in Dordrecht. Toen er binnen de familie Bahlmann geen opvolging voor de winkel bleek te zijn, heeft opa de winkel overgenomen en mocht hij de naam ook overnemen. Bahlmann was toen al een begrip! De winkel ging over van generatie op generatie en ontwikkelde zich tot een moderne dames modezaak, Kees en Yvonne zijn de derde generatie en staan nu gemiddeld 30 jaar aan het roer.

Het vak mode
Kees had tot ruim 30 jaar terug weinig verstand van mode, hij was gek op auto’s en zijn droom was daar in verder te gaan. Maar in plaats daarvan koos hij toch voor het familiebedrijf en ging hij in de jaren ’80 naar Duitsland om daar alle kneepjes van het modevak te leren. Ook Yvonne heeft de kneepjes van het vak buiten het familiebedrijf geleerd. Inmiddels zijn ze een goed duo en doen ze beiden wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn. Kees is graag achter de schermen werkzaam en houdt van de uitdaging om het ieder seizoen weer beter te doen dan het vorige seizoen. Yvonne staat juist het liefst in de winkel. “Ik vind het leuk om te blijven vernieuwen en onze klanten te prikkelen qua mode. We hebben veel kleur en prints in de winkel hangen en we zijn iedere keer weer blij als een klant met een verrassende aankoop de deur uit gaat.”

Op inkoop
De inkoop doen Kees en Yvonne samen. Ze hebben ontdekt dat ze het perfecte team vormen om nieuwe collecties in te kopen. Toen Kees eind 2016 een ruggenmerginfarct kreeg zette dat de boel flink op zijn kop. “Het heeft een behoorlijke impact gehad, maar ik ben trots hoe we er nu weer samen voor staan”, vertelt Kees. “Samen op inkoop gaan betekent niet dat we het altijd eens zijn, natuurlijk hebben we ook wel eens discussie over een bepaald kledingstuk. Als we dan toch besluiten het in te kopen noteren we altijd wie het heeft uitgekozen en maken we er een kleine weddenschap van. We kunnen het dan niet laten om de competitie aan te gaan en te zien wie er gelijk heeft!” zegt Yvonne lachend.

Aandacht voor de klant
Bij Bahlmann staat persoonlijke aandacht voor de klant centraal. Samen met het team van 12 medewerkers zorgen ze voor een gezellige sfeer in de winkel en worden er tal van events georganiseerd. Waaronder Merken Events, heel Bahlmann Bakt, Ladies Nights en dit alles met mannequins en heerlijke drinks & bites. “We zetten vooral offline marketing in om ons te onderscheiden en klanten aan ons te binden. En dat laatste is gelukt, want sommige klanten komen hier al meer dan 40 jaar. We bouwen een persoonlijke band op met onze klanten en zien veel klanten ieder seizoen bij ons terugkomen. Onze collectie bestaat uit hoogwaardige merken en is sportief, stijlvol en vrouwelijk. We staan bekend om onze zeer uitgebreide collectie jassen.”

Ook is er volop aandacht voor personal shopping. Er zijn regelmatig afspraken op maat waarbij er alvast een kledingrekje klaar wordt gezet met items die de klant mooi zal vinden. “Daarvoor is het natuurlijk wel belangrijk dat we onze klant goed kennen, anders slaan we de plank mis,” zegt Yvonne. “Ook krijg ik berichtjes van vaste klanten met foto’s van combinaties die de klant zelf maakt met de vraag of het bij elkaar past. Dat is natuurlijk ontzettend leuk!”

Trots op Dordt
De kracht van Dordt zit volgens Kees en Yvonne in de prachtige historie, het havengebied, de grachten en de leuke horeca die de stad te bieden heeft. “We hebben ook veel klanten van buiten Dordt die bijvoorbeeld overnachten bij Villa Augustus of bij een leuke B&B en er zijn zelfs klanten die ons een keer per jaar bezoeken als ze voor de kerstmarkt naar Dordrecht komen!” Bahlmann behoort inmiddels ook tot de historie van Dordt, maar het mooie is dat er continu aandacht is voor verbetering en vernieuwing. Ook worden de mooiste plekjes van Dordrecht gebruikt om leuke outfits te fotograferen en deze vervolgens te delen op hun social kanalen!

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url
Related Posts